loading...

وبلاگ رسمی

بازدید : 5
سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 زمان : 10:05

از مهم ترین پرسش هایی که درباره آموزش میکرو ابرو و خدماتی مثل آن وجود دارد این است که بهترین مرکز آموزش میکروبلیدینگ کجاست و بهترین جایی که می توان این خدمات را به طور حرفه ای یاد گرفت، چه ویژگی هایی دارد. افرادی هم درباره چیز هایی مانند هزینه آموزش میکروبلیدینگ و چگونگی دریافت مدرک میکروبلیدینگ سوال می پرسند. به طور کلی فکر کردیم نوشتن درباره ی تمامی این موارد در این وبلاگ می تواند برایتان کاربردی و مفید باشد. پس اگر شما هم تا به امروز در مورد این موارد سوالی داشتید یا درباره این مسائل کنجکاو بوده اید، می توانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شاید بتوانیم کمکی به شما کرده باشیم. آموزش تخصصی میکروبلیدینگ باید توسط معلمی متخصص آموزش داده شود. پس باید توجه داشته باشید که شما نمی توانید از کسی که در بیزینس خود موفقیت زیادی نداشته انتظار آموزش حرفه ای یا تخصصی داشته باشید. بنابراین اگر قصدتان جدی است باید سراغ فرد یا مرکز ماهر و با تجربه ای بروید تا بتواند به روز ترین روش آموزش را برای شما ارائه دهد. تا به حال افراد زیادی دیده شدند که به دنبال یادگیری این خدمات رفته اند و هزینه های خیلی بالا و قابل توجهی پرداخت کرده اند اما نهایتا به نتیجه ی مطلوبی نرسیدند. آموزشگاه میکروبلیدینگ ابرو مناسب یا آکادمی قابل قبول جایی است که هنرجویان زیادی را به نتیجه های مطلوب رسانده باشد و علاوه بر سابقه و تجربه ی بالا، نمونه کار هایی هم برای ارائه و جلب اعتماد هنرجویان داشته باشد. یکی از اکادمی هایی که تمامی موارد گفته شده را تا به امروز داشته است و افراد زیادی آن را تایید کردند، اکادمی آموزش ارایش دائم مریم حمزه ای است. این اکادمی در نقاط مختلف تهران و شهر های دیگر ایران شعبه دارد و نمونه کار های زیادی در سایت مریم حمزه ای دارد. در انتهای همین مقاله لینک این سایت را قرار دادیم تا بتوانید بیشتر در مورد این اکادمی بدانید.
مطالعه بیشتر

بازدید : 7
سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 زمان : 2:40

کسانی که علاقه مند به انجام میکرو بلیدینگ ابرو هستند زیاد هستند و خب همینطور افراد زیادی هم وجود دارند که علاقه مند به انجام میکروپیگمنتیشن ابرو هستند. در واقع تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن خیلی زیاد نیست و هر دو هدف تقریبا یکسانی دارند که آن هدف پرپشت تر و زیبا تر شدن فرم ابرو ها است. اما چیزی که ما می خواهیم در ادامه مطلب بررسی کنیم هیچ کدام این دو نیست یا حتی به طوری می توان گفت هر دوی آن ها است. احتمالا کنجکاو شدید که راجب چه چیزی صحبت می کنیم. روش تازه ای که می خواهیم در این وبلاگ بررسی کنیم، ترکیبی از خدمات میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ابرو است که میکروتلفیقی نامیده می شود و اتفاقا رو به معروف تر شدن است. به طوری که به تازگی تعداد مشتریانی که به سمت انجام میکرو تلفیقی ابرو می روند از تعداد مشتریان میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن بیشتر شده است. این روش باعث پر تر شدن و خوش فرم شدن ابرو ها می شود و شیوه انجام آن به این صورت است که در ابتدا با رنگدانه های مناسب هر نوع پوست و با خط های نازک لا به لای ابرو ها پر می شود و سپس با سایه هایی که بین این خطوط را پر می کنند، حالت طبیعی تر و خاص تری به ابرو ها داده می شود. هزینه میکرو تلفیقی بسته به مرکز آرایش دائمی و تخصصی که این خدمات را انجام می دهد متفاوت است. اما اگر به طور کلی می خواهید از هزینه میکرو تلفیقی در مراکز تخصصی با خبر شوید یا می خواهید بدانید مرکز بین المللی میکرو تلفیقی ابرو در تهران و شهر های دیگر ایران کجا است، می توانید در ادامه وبلاگ همراه باشید. مرکز تخصصی آرایش های دائمی و اکادمی اموزشی ارایش های دائمی مریم حمزه ای از معروف ترین و شناخته شده ترین مراکزی است که در این زمینه معرفی شده است که قادر به ارائه هرگونه خدمات میکروبلیدینگ تلفیقی است.
اینجا کلیک کنید

بازدید : 32
يکشنبه 18 تير 1402 زمان : 13:34

روش ها و تکنیک های بسیار زیادی برای خدمات زیبایی و برطرف کردن نواقص چهره وجود دارد که فیبروز ابرو تنها یکی از آن ها میباشد، فیبروز ابرو کار تخصصی است و به دلیل ظرافت بالایی که دارد باید توسط یک فرد ماهر انجام شود و انجام فیبروز توسط فردی که مهارت کافی ندارد یا دوره آموزشی فیبروز را نگذرانده باشد، میتواند منجربه نارضایتی شود.
در برخی از موارد ترمیم ابرو فیبروز شده به دلیل اصلاح فرم فیبروزی است که توسط فرد نابلدی انجام شده است و جلوه زیبایی ندارد ، در برخی موارد هم فیبروز ابرو با توجه به نوع پوست مشتری برای تثبیت رنگ ابرو نیاز به ترمیم دارد که در چنین مواقعی معمولا بعد از 30 الی 45 روز ، ترمیم انجام میشود ولی زمان دقیق ترمیم باید توسط فیبروز کار ابرو مشخص شود.

فیلم آموزش فیبروز ابرو
یکی از بهترین روش های آموزشی مشاهده فیلم مراحل میکروبلیدینگ است. کسانی که در روش های دیگر آموزش میکرو بلیدینگ برای ارائه خدمات ابرو روندی را در پیش داشتند بهتر می توانند آن را یاد بگیرند. به عنوان مثال کسی که کار میکروبلدینگ و یا هاشور انجام میداده است، با فیلم دیدن می تواند آموزش ها و یادگیری خود را به روز کند. در صورتی که مبتدی هستید توصیه نمی شود که با فیلم های آموزشی جلو بروید. زیرا کار ابرو نیازمند مهارت و تجربه است. برای اینکه بتوانید در این زمینه مهارت هایی داشته باشید بهتر است به صورت حضوری فیبروز ابرو را بیاموزید. بهر حال یک روش نوین و امروزی برای آموزش دیده می تواند فیلم آموزش فیبروز ابرو باشد. داشتن یک مدرس قوی در این زمینه ضروری است.

منبع مقاله

بازدید : 68
يکشنبه 7 آذر 1400 زمان : 16:44

سمعک جیبی(BW)
سمعک جیبی دارای بزرگترین اندازه در میان سمعک ها هستند.تا زمانی که مدل های پشت گوشی در سال1950میلادی معرفی شدند،به طور کمتر یا بیشتر،تنها نوع سمعک در دسترس بودند. سمعک های جیبی بیشتر فروش سمعک در آمریکا و اروپا را نشان نمی دهد در حالیکه توانستند یک محل فروش خوب در کشورهای در حال توسعه پیدا کنند.به دلیل اندازه بزرگتر وساختمان استاندارد،معمولا گرانتر تولید می شوند.به علت اندازه سمعک و اندازه باتری همراه شان،سمعک جیبی می توانند یک رنج وسیعی از بهره و خروجی ا ارائه دهند و در افراد با مشکلات حرکتی و مهارت دستی ضعیف آسانتر مورد استفاده قرار می گیرد.

سمعک عینکی
نوع دوم سمعک ها ترکیبی از سمعک و عینک می باشد. امروزه تقریبا از دنیای فروش سمعک ها ناپدید شده اند،اما هنوز به عنوان یکی از انواع سمعک نام برده می شود زیرا مفهوم و عقیده نوینی در سال1960میلادی بود.هر ساله،یک بار یا بیشتر،سازندگان،یک سمعک عینکی جدیدی معرفی می نمودند، مثلا از طریق استفاده از چندین میکروفون کارگذاری شده در قالب فریم عینک، افزایش اثر دایرکشنالیتی را به وجود می آوردند.در حالی که تصور می شد که ترکیب عینک و سمعک،ایده خوبی باشد،اما ترکیب دو وسیله ی پروتزی،معمولا مشکلات بیشتری برای مریض نسبت به فوائد آن، فراهم می نمود. (برای برسی این موضوع،مطالعه سامس و لویت(2000)را مشاهده نمایید.)

انواع پشت گوشی(BTE)
سمعک های پشت گوشی در سطح لاله گوش قرار می گیرد(لاله گوش را در برمی گیرد) و بطور خاص به تیوب قالب متصل می شود که صدای تقویت شده را به پرده تمپان منتقل می کند.یک نمایش شماتیک اجزای اصلی سمعک پشت گوشی مدرن است که در شکل35.3 نشان داده شده است.سمعکBTEنسبت به سمعک های سفارشی ساخته شده ترکیبی با سطح مشابه تکنولوژی ،قیمت پایین تری دارد. سمعکBTE نیاز به اصاحیه ی خاصی برای شل بدنه سمعک نمیباشد و بنابراین اکنون می تواند که بصورت کاملا پیشرفته وعمده بوسیله ی توزیع کنندگان(فروشندگان) سمعک ها،تولید شود.در تمامی مثال ها،یک قالب سفارشی برای کانال بندی صداب ه داخل کانال گوش،موردنیازاست(مولر و همکاران،2006).بهرحال سمعکBTE تنها متصل به شیلینگی است که در یک فیتینگ باز، بطور مستقیم وارد کانال گوش می شود.

انواع داخل گوشی(ITE)
سمعک های داخل گوشی در داخل بخش کونکای لاله گوش همراه با بخش رسیور گسترده داخل کانال گوش قرار می گیرد.

بازدید : 169
شنبه 11 بهمن 1399 زمان : 15:16

دوزبانگی و آگاهی واجشناختی:
ازمیان اجزای آگاهی فرازبانی ، شاید آگاهی واجشناختی مهمترین جزء باشد زیرا یک پیش بینی کننده قابل قبول در نمایندگی سمعک برنافون ارتباط با یادگیری خواندن حروف الفبا است .برخی مطالعات اثبات کرده اند که آگاهی واجشناختی به صورت متفاوتی برای کودکان دو زبانه رشد می کند (براک 1993). اما این مطالعات نشان نداده اند که آیا کودکانی که به دوزبان صحبت می کنند، این مفاهیم را به صورت متفاوتی از تک زبانه ها کسب می کنند یا خیر. مطالعات دیگر حاکی از این بودند که سطح آگاهی واجشناختی، سطح مهارت خواندن را در هر زبان برای کودکان دوزبانه پیش بینی می کند
بیالستوک , ماجومبر و مارتینگ (2003) با انجام مجموعه ای ازمطالعات بوسیله ی تکالیف مختلف و با پیچیدگی های ناهمسان ، رشد آگاهی واجشناختی را در کودکان تک زبانه و دوزبانه در سنین متفاوت بررسی نمودند. در دو مطالعه ی اولیه نمونه های مورد بررسی کودکان 5، 6، 7 ساله (کودکستانی، کلاس اول، کلاس دوم) دوزبانه انگلیسی- فرانسوی بودند. تکلیف جانشین سازی یک مسئله دشوار بود که کودکان نیاز داشتند صدای اول را در کمله هدف با صدای اول از کلمه دیگری جایگزین کند تا یک کلمه جدید بسازند. به عنوان مثال کلمه cat می تواند به وسیله ی جانشین سازی صدای اول map به mat تبدیل شود. به کودک گفته می شد : "صدای اول را از cat جدا کن و به جای آن صدای اول map را قرار بده، حالا کلمه جدید چیست؟" در کل ، نتایج هیچ تفاوتی را بین پاسخ های کودکان تک زبانه و دوزبانه نشان ندادند(٥).
در مطالعه ی دیگر، دو گروه کودک دوزبانه و تک زبانه و سه تکلیف واجشناختی انتخاب شدند؛ کودکان 5، 6 و 7 ساله بودند و سه تکلیف متفاوت وجود داشت؛ اول تکلیف صدا – معنی بود که در آن کودکان باید تشخیص می دادند کدام یک از دو کلمه ی گفته شده از نظر قافیه (صدا) یا معنی با کلمه ی هدف شباهت دارد. به عنوان مثال آزمونگر از کودک می پرسد: صدای کدام کلمه چیزی شبیه dog است ، fog یا puppy؟ البته این تکلیف فقط به سطح حداقلی از آگاهی صدا نیاز دارد. دومین تکلیف تقطیع بود و درآن کودک باید تعداد واج های کلمات معمول را می گفت و سومین تکلیف جانشین سازی واج است که برای ارزیابی کودکان در مهارت تقطیع واجی به کار می رود.نتایج تفاوت معنا داری بین کودکان دوزبانه و تک زبانه نشان ندادند
بررسی متون :
متون داخلی:
بیشتر پژوهش هایی که در زمینه آگاهی واج شناختی در ایران انجام شده ، تاثیر آموزش خواندن بر آگاهی واج شناختی ورشد آن را بررسی کرده اند از جمله مطالعات شیرازی 1375، کاشانی 1376، سلیمانی 1379، غفاری 1381.نتایج این پژوهش ها و سایر مطالعات از جمله برنان وایرسون 1997، برادلی و برایانت 1983نشان داده است که بین آگاهی واج شناختی و خواندن ارتباط معنی داری وجود دارد . علاوه بر این اکثر کودکان قبل از خواندن ، سطوح آگاهی از هجا و واحد های درون هجایی را دارند، ولی سطح آگاهی واجی با آموزش خواندن شکل می گیرد(١٦).
در زمینه تاثیر دوزبانگی بر خواندن و نوشتن نیز در ایران پژوهش های مختلفی انجام شده است که در بخش های پیش به آنها اشاره شد اما در زمینه آگاهی واجشناختی دانش آموزان دوزبانه تاکنون مطالعه ی مشابهی یافت نشده است.
متون خارجی
بروک و گنسی (1994) آگاهی واج شناختی را در دانش آموزان کم سن و سال انگلیسی زبان و دو زبانه انگلیسی زبان که به مدارس فرانسوی می رفتند ، مقایسه کرده و دریافتند که دانش آموزان دو زبانه (انگلیسی زبان ها یی که در کلاس های فرانسوی شرکت می کردند ) سطح بالاتری از مهارت های آگاهی واج شناختی از قافیه ی آغازین را در سنین مهدکودک نشان می دهند.این کودکان (تک زبانه و دوزبانه) در پایه ی اول دبستان در تکلیف تشخیص قافیه ی آغازین عملکرد یکسانی داشتند اگرچه کودکان تک زبانه در آگاهی از واج سطح بالاتری را نشان دادند. در این پژوهش کودکان دو زبانه در تکلیف تقطیع هجا نیز نمرات بهتری نسبت به تک زبانه ها کسب کردند. این نتایج نقش درون داد زبان دوم را روی آگاهی از واج منعکس می کند
پروفسور جولاس ( 2003 ) میزان رشد مهارتهای خواندن را در دانش آموزان دو زبانه کلاس سوم بررسی نمود.این دانش آموزان در جایی زندگی می کردند که زبان غالب نروژی بود اما والدین زبان سامی را به عنوان زبان مدرسه انتخاب کرده بودند و دانش آموزان با این زبان با والدین ، هم کلاسی ها ، معلمان و ... ارتباط برقرار می کردند. مطالعات اولیه نشان داد که دو زبانگی در برخی عملکردها تاثیر مثبت و در برخی دیگر تاثیر منفی دارد ، بیشتر دانش آموزان در رمزگشایی نسبتا خوب عمل می کردند. لازم به ذکر است که اشتباهات رمزگشایی در هر دو زبان از یک نوع بود و برای تمامی دانش آموزان درک مطلب از متون نروژی در مقایسه با متون سامی حداقل دو برابر بهتر بود و در برخی دانش آموزان این برتری به سه برابر نیز می رسید
خیچن ، اندرسون وهمکاران (2004)تاثیر دوزبانگی را بر آگاهی واج شناختی کودکان چینی در دو گروه دوزبانه کانتونی – ماندرینی و تک زبانه ماندرینی مورد مطالعه قرار دارند کودکان کانتونی زمانی که کلاس دوم بودند و زبان ماندرینی را آموختند مهارت های آغازه و پایانه واج شناختی خود را توسعه دادند . به نظر می رسد دوزبانگی رشد آگاهی واج شناختی را تسریع می کند اما از این مزیت با رسیدن به کلاس چهارم کاسته شده است . از سوی دیگر کودکان دوزبانه کانتونی – ماندرینی در آگاهی از واج نسبت به کودکان تک زبانه پیشرفت بیشتری داشته اند

منبع:

https://tehransafir.com/bernafon-hearing-aid-representative/

بازدید : 132
چهارشنبه 10 دی 1399 زمان : 11:11

هدف از انجام این تحقیق تاثیر توانبخشی سایت وستیبولار زود هنگام در بیمارانی با سکته ساقه مغزی است
علی رغم اینکه اطلاعات زیادی در ارتباط با اختلالات وستیبولار مرکزی وجود ندارد اما نشان داده شده که توانبخشی وستیبولار در بهبود تعادل بیماران مفید است بعلاوه تحقیقی در این ارتباط برای مقایسه نتایج این آزمایش و تحقیق حاضر وجود ندارد .
در این آزمایش 25 بیمار انتخاب شدند که رنج سنی انها بین 46-80 ساله با میانگین 63 سال بود و بیماران به صورت رندم در گروه کنترل و گروه مورد آزمایش قرار میگرفتند که 13 فرد را در گروه کنترل و 12 نفر را در گروه مورد آزمایش قرار دادند
و توانایی استاتیک ودینامیک آنها بعد از 6هفته مورد ارزیابی قرار گرفت نتایج بدست آمده تفاوتی در دو گروه قبل از برنامه توانبخشی وستیبولار وجود نشان نداد اما هم در گروه آزمایش و هم در گروه کنترل بعد از شش هفته پارامترهای تعادل بصورت معنی داری بهبود پیدا کرد و تفاوتی بین گروه کنترل و گروه توانبخشی شده مشاهده نشد .
نتایج این تحقیق نشان می دهد که در بیماران با اختلالات وستیبولار مرکزی در مراحل اولیه بیماری شروع زود هنگام و فوری برنامه VR ضروری بنظر نمی رسد

Vestibular rehabilitation by auditory feedback in
otolith disorders

استراتژی های توانبخشی وستیبولار در چند دهه اخیر بطور موفقیت آمیزی جهت کاهش جبران مرکزی تونوس غیر بالانس و سهولت در جانشینی انواع مختل دیس فانگشن وستیبولار محیطی بکار برده میشود

منبع:

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%b2%db%8c%d9%85%d9%86%d8%b3-%d8%b3%db%8c%da%af%d9%86%db%8c%d8%a7-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86/

بازدید : 150
يکشنبه 7 دی 1399 زمان : 12:26

آقای X می¬تواند به طور مختصر از فروش سمعک ویدکس مزایای سمعک (APHAB) و یا سنجش شنوایی (AHIE) آگاهی یابد. مشاهده امتیازات در این سنجش می¬تواند با توجه به تجربه وی بسیار سودمند باشد (رجوع کنید به بخش 4-1-8) که در این رابطه می¬توان با آقای X به بحث پرداخت.
به جای انجام بحث¬های کلی در خصوص مزیت سمعک، آقای X می¬تواند در مورد مشکلاتی که برخی مواقع برای وی به دلیل این عارضه بوجود می¬¬آید با متخصصین صحبت نماید و با انجام آزمایش¬ها و تصویربرداری و همچنین صحبت با او برای وی انتظارات منطقی ایجاد نمود. آقای X ممکن است عنوان نماید که اختلال شنوایی¬اش برای دیگران مشهود نباشد هر چند اگر بخواهد از سمعک¬ها برای کمک استفاده نماید. این یک مورد سخت به شمار می¬رود زیرا فشاری که از سوی متخصصان بالینی بر بیمار وارد می¬گردد می¬تواند بهخ سادگی استرس را به زندگی بیمار اضافه نماید. چنانچه آقای X احساس کند که کاهش شنوایی¬اش باعث تمسخر و خجالت او می¬شود، می¬توان با تشویق کردن وی و دور کردن او از افکار منفی بر همکنش مناسبی را انجام داد. او می-تواند سپس احساس کند که قادر به انجام کارهای بزرگ است و به تدریج این حس را گسترش می¬دهد وحاضر است که کم¬شنوایی¬اش بر همگان روشن گردد. اگر آقای X مایل باشد گروهی از افراد با مشکل شنوایی که توسط متخصصین بالینی شناسایی شده¬اند محیط خوبی را برای پشتیبانی از خود پیدا خواهد نمود (رجوع کنید به بخش 4-13-12). آقای X می¬تواند با بررسی دو شرایط استفاده از سمعک و عدم استفاده از آن رضایتمندی خود را نشان دهد. همچنین می¬توان نظر او را نسبت به اینکه مردم از کم¬شنوا بودن وی مطلع¬اند پرسید.

منبع:

https://tehransafir.com/%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%88%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D8%B3/

بازدید : 115
دوشنبه 1 دی 1399 زمان : 11:40

5.4 the sound bore: :تيوب،هورن و تنگ شدگي ها

Sound bore مسيري را بين فروش سمعک ویدکس رسيور و حجم كانال گوش باقي مانده فراهم ميكند.در يك سمعك BTEمجراي صوتي قالب شامل:8تاmm15 تيوب است كه با رسيور متصل است(ضخامت معمول تقريبا mm1 است)

17 تا mm25 earhook (ضخامت معمول تقريبا mm1.3 )

35 تا mm45 لوله اي است كه انتهاي earhookرا به earmold وصل ميكند.(ضخامت معمول 1.93mm)

طول كلي اين sound bore به طور معمول 75mm است با محدوده اي از 60تا mm85. بخش نهايي آن (حدود 10تاmm20)داخل خود earmold است.sound bore در ITE,ITC وCIC خيلي كوتاهتر است و به طور معمول شامل يك تيوب با 5تا 12mm طول و ضخامت حدود1.5mm است.

بنابراين همه ي ضخامت هاي ذكر شده در اين فصل ،ضخامت هاي داخلي هستند به خاطر اينكه اين ضخامتها روي مسير عبور صدا در طول يك تيوب اثر ميگذارند.ضخامت ذيواره ي تيوب و پس از آن ضخامت خارجي ،روي نشت صدا از طريق ديواره هاي تيوب اثر مي گذارند.پس نشت (leakage) مي تواند يك مشكل در سمعك هاي با بهره بالا باشد و تيوب با ديواره هاي ضخيم تر براي حل اين مشكل موجود است.ضخامت هاي داخلي و خارجي تيوب هاي رايج مورد استفاده ،كه همراستاي طبقه بندي NAEL شان هستند،در جدول 5.5نشان داده شده اند. براي تيوب هاي جديد 13# با ديواره ي خيلي ضخيم (ديواره دوبل)2db كاهش بيشتري در صداي نشت شده از طريق ديواره ها نسبت به مقادير بدست آمده از تيوب 13# استاندارد فراهم مي شود

منبع:

https://tehransafir.com/%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%88%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D8%B3/

بازدید : 166
دوشنبه 24 آذر 1399 زمان : 14:04

توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR)
مقدمه:
سازمان جهانی بهداشت (WHO) معلولیت سمعک زیمنس را اینگونه تعریف کرده است و معلولیت نتیجه یک اختلال یاناتوانی است که از انجام یک یا چند نقش طبیعی که مبتنی بر سن، جنس و سایر عوامل اجتماعی و فرهنگی است کاسته یا جلوگیری می کند و معلول کسی است که در جامعه به واسطه تفاوتی که در ظاهر یا رفتارش دارد با محدودیت عملکردی یا فعالیتی مورد توجه قرار می گیرد و یا رسماً چنین تشخیص داده شده است.
متخصصان بهداشت ودرمان به منظور جبران این ناتوانی از راهبردهای توانبخشی استفاده می کنند. فرایند توانبخشی شامل تمام اقدامات هدفمند برای کاهش اثر معلولیت بر فرد، قادر ساختن وی برای دستیابی به استقلال، هم آمیزی اجتماعی، کیفیت زندگی بهتر وخودشکوفایی است.
برطبق تعریف موسسات وابسته به سازمان ملل از جمله WHO و UNESCO توانبخشی مبتنی بر جامع (CBR) که از آن به عنوان انقلابی در توانبخشی معلولین یاد می کنند عبارت از راهبرد توسعه اجتماعی برای بازتوانی برابرسازی فرصتها و یکپارچه سازی اجتماعی برای کلیه افراد معلول است.
CBR از طریق تلاشهای مشترک افراد معلول ، خانواده ها، جامعه و خدمات بهداشتی ، آموزشی، حرفه ای و اجتماعی تحقق می یابد.
توانبخشی مبتنی برجامعه یک برنامه مشخص و از پیش تعیین شده نیست بلکه یک برنامه منعطف است که بستگی به جامعه، مقتضیات فرهنگی و اقتصادی ، نیازهای روزمره معلولین، سرویسهای موجود، پرسنل ، درجه توسعه یافتگی، سوابق و سیاستهای هر کشوری دارد.

منبع:

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%b2%db%8c%d9%85%d9%86%d8%b3-%d8%b3%db%8c%da%af%d9%86%db%8c%d8%a7-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86/

بازدید : 160
شنبه 22 آذر 1399 زمان : 13:07


بسیاری از دانشجویانی که در زمینه های ارتباطی علم شنوایی سمعک تهران صفیر و گفتار درمانی جذب می شوند،از آنجا که به فرآیندهای ارتباطی علاقه مند می باشند،از علم شنیدن و سخن گفتن اطلاع دارند.ارتباطات عموماً فرآیند هایی را که عامل فعل و انفعال و عکس العمل بین افراد و محرکات فیزیکی مانند:صحبت کردن از یک فرستنده به یک گیرنده و احساس فیزیولوژیکی به قدرت سیستم اعصاب را استدلال می کند-این عمل کاملاً انجام می شود(بدون آنکه متوجه شویم)که به احساس بینایی،شنوایی،چشایی،بویایی و لامسه بر می گردد.
ارتباطات همچنین برای یک ارگانیسم ضروری است-این بخش بیشترین پروسه ارتباطی شناخته شده برای بشر را کشف می کند.تغییرات اطلاعات ما بین سلول های فردی سیستم عصبی است.به صورت مجازی همه ی ارگانیسم های چند سلولی،بلوک هایی از اندام ها و بافت هایی که عمل یکسانی را انجام می دهند یا با محیط خارجی ارتباط برقرار می کنند ،را تشکیل می دهند.این ارگان ها با سلول های خاصی که سیستم عصبی را می سازند کنترل می شوند.سلول های عصبی یا نورون ها،محیط داخلی را با سیگنال هایی از هر کجا و با غده ها و ماهیچه ها مرتبط می کنند.نورون ها همچنین با انواع سلول های بزرگ عصبی که گلیال نامیده می شوند،مرتبط هستند و سیم کشی شبکه را کامل می کنند.سلول های عصبی می توانند احساسات را در محیط داخلی تغییر دهند و پروسه ای به نام هموستازی اقدام اصلاحی مناسب و ابتکاری که باعث تغییرات فیزیولوژیک وترمیم کننده محیط داخلی است که از قبل تعیین شده است(توسط گریک با معنی یکسان) که یک مثال خوب از هموستازی مکانیسم فشار خون است.

منبع:

https://tehransafir.com/

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 17
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 104
  • بازدید کلی : 2077896
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی